Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013
Mściwojów, 05 grudnia 2012 r.
Zapytanie ofertowe
1. Nazwa Beneficjenta: Stowarzyszenie Kaczawskie z siedzibą w Mściwojowie nr budynku 45 A, 59- 407 Mściwojów, NIP 695-14-27-474, REGON 391033947 zaprasza do składania propozycji cenowych na realizację usługi związanej z pełnieniem funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi i instalacyjnymi związanymi z realizacją inwestycji pn. „Sudecka Zagroda Edukacyjna w Dobkowie”
2. Tytuł przedsięwzięcia: „Sudecka Zagroda Edukacyjna w Dobkowie”, realizowana jest w ramach priorytetu 4 Poprawa stanu środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwa ekologicznego i przeciwpowodziowego Dolnego Śląska („Środowisko i bezpieczeństwo ekologiczne”) działanie 4.7 Ochrona bioróżnorodności i edukacja ekologiczna, RPO WD 2007-2013.
3. Opis przedmiotu zamówienia – przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, instalacyjnymi i elektrycznymi związanymi z realizacją inwestycji pn. „Sudecka Zagroda Edukacyjna w Dobkowie” w następujących branżach: budowlanej, instalacyjnej (wod-kan, gaz, c.o., wentylacja), elektrycznej.
4. Szczegółową charakterystykę, zakres oraz ilości robót podlegających nadzorowi inwestorskiemu określać będzie opracowana przez wykonawcę prac budowlanych na zasadzie ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ: specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót stanowiące dokumentację na wykonanie robót budowlanych. Podstawą do opracowania w/w dokumentacji jest Program Funkcjonalno-Użytkowy (załączniki nr 4).
5. Do podstawowych obowiązków Inspektora Nadzoru należy pełny zakres czynności określonych w art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), w tym w szczególności m. in.:
5.1 Obsługa w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu ma na celu realizację inwestycji, w szczególności zgodnie z:
5.1.1 Dokumentacją projektową, warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę,
5.1.2 Warunkami określonymi w pozwoleniu Konserwatorskim dotyczącym przedmiotowej inwestycji (jeżeli dotyczy),
5.1.2 Wymaganiami materiałowo – technicznymi, określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, wytycznymi realizacji inwestycji, specyfikacją istotnych warunków zamówienia. Dokumentacja ta będzie efektem prac projektowych osobnego zapytania ofertowego na realizację zadania pn.: „Wykonanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, uzgodnień i pozwoleń oraz roboty budowlane i wyposażenie tzw. „zaprojektuj i wybuduj” dla zadania „Sudecka Zagroda Edukacyjna w Dobkowie”.
Ponadto Wykonawca zobligowany jest do współpracy z Zamawiającym w zakresie opiniowania treści i parametrów technicznych w ramach postępowania na wybór wykonawcy prac projektowych oraz robót budowlanych.
Zamawiający dostarczy Inspektorowi Nadzoru dokumentację techniczną (dokumentację projektową wraz z uzgodnieniami, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, wszystkie niezbędne opinie uzgodnienia, decyzje).
5.2 Do obowiązków Inspektora Nadzoru na etapie realizacji robót należą:
5.2.1 Udział w protokolarnym przekazaniu przez Zamawiającego Wykonawcy robót placu budowy.
5.2.2 Sprawdzenie i zaopiniowanie dokumentacji projektowej w terminie 7 dni od otrzymania od Zamawiającego.
5.2.3 Zaopiniowanie Harmonogramu rzeczowo finansowego Wykonawcy stanowiącego podstawę rozliczeń między Wykonawcą, a Zamawiającym.
5.2.4 Opiniowanie i rekomendowanie każdej propozycji aneksu do Umowy z Wykonawcą robót.
5.2.5 Rozwiązywanie razem z Zamawiającym wszelkich problemów i sporów związanych z realizacją robót, w szczególności w zakresie zamiennych rozwiązań i materiałów, wad dokumentacji projektowej dla ww. inwestycji, rozliczaniem zrealizowanych robót budowlanych.
5.2.6 Reprezentowanie Zamawiającego wobec Wykonawcy robót oraz innych jednostek biorących udział w procesie inwestycyjnym. Zamawiający zastrzega konieczność wcześniejszego informowania o planowanych działaniach Inspektora nadzoru i uzyskania ich akceptacji przez Zamawiającego.
5.2.7 Sprawdzanie posiadanych przez Wykonawcę odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań) dotyczących wbudowanych materiałów i urządzeń.
5.2.8 Kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego wykonania robót budowlano – montażowych.
5.2.9 Bieżący odbiór robót zakrytych i zanikających.
5.2.10 Uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz potwierdzanie faktycznie wykonanych robót budowlanych oraz usuniętych wad.
5.2.11 Udział w naradach technicznych z udziałem kierownika budowy, przedstawiciela Wykonawcy robót oraz przedstawicieli Zamawiającego.
5.2.12 Minimum dwa pobyty tygodniowo na budowie inspektora w trakcie prowadzenia prac.
5.2.13 Opiniowanie zgłoszeń Wykonawcy robót o częściowych odbiorach zgodnie z harmonogramem rzeczowo – finansowym w/w zadania inwestycyjnego.
5.2.14 Opiniowanie Wykonawcy robót pod względem rzeczowym i finansowym, w tym zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych w terminie 5 dni od przekazania przez Wykonawcę lub Zamawiającego.
5.2.15 Opiniowanie wniosków Wykonawcy robót na roboty zamienne, o ile takie wystąpią.
5.2.16 Analizowanie i weryfikowanie dokumentów sporządzanych przez Wykonawcę robót i projektantów, na etapie realizacji przedmiotu umowy, wraz z ich opinią, przy czym zgodność lub jej brak odnosi się do zapisów umowy.
5.2.17 Nadzorowanie i dopilnowanie zaleceń komisji odbiorowej i usunięcia, przez Wykonawcę robót, stwierdzonych usterek dających się naprawić.
5.2.18 Opracowanie opinii dotyczącej wad obiektu uznanych za nienadające się do usunięcia oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty.
5.2.19 Pisemne opiniowanie i rekomendowanie wszystkich zmian w dokumentacji projektowej służącej do realizacji robót budowlanych w ramach ww. zadania inwestycyjnego, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych.
5.2.20 Uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących zakresu i wartości robót budowlanych.
5.2.21 Sprawdzenie poprawności opracowania dokumentacji powykonawczej oraz ocena jej zgodności z faktycznie wykonanymi robotami budowlanymi.
5.2.22 Pisemne opiniowanie wystąpień Wykonawcy robót np. o przedłużenie terminu wykonania robót, wraz z pisemną analizą skutków dla umowy i Zamawiającego. Inspektor przekaże Wykonawcy robót decyzję Zamawiającego, w terminie 7 dni, liczone od dnia wystąpienia Wykonawcy robót.
5.2.23 Sporządzenie, w przypadku przerwania robót budowlanych przez Wykonawcę robót, inwentaryzacji wykonanych robót.
5.2.24 W przypadku odstąpienia od umowy z Wykonawcą robót, wykonywanie wszelkich czynności związanych z tym odstąpieniem, w tym co najmniej udział w przejęciu placu budowy, nadzór nad robotami zabezpieczającymi, itp.
5.2.25 Zweryfikowanie i pisemne zatwierdzenie przez branżowych Inspektorów nadzoru, obmiarów robót wykonanych przez Wykonawcę robót o ile są niezbędne.
5.2.26 Kontrolowanie i sprawdzanie rozliczeń budowy w terminie 3 dni od daty otrzymania dokumentów.
5.2.27 Dopilnowanie, aby umowa z Wykonawcą robót została wykonana w terminie, ewentualnie zawiadomienie Zamawiającego o zagrożeniach wpływających na przesunięcie terminu realizacji robót. Opiniowanie przyczyny nie dotrzymania terminu wykonania zadania przez Wykonawcę robót, stanowiącej podstawę dla Zamawiającego do wystąpienia w sprawie kar umownych, o odszkodowanie za zwłokę i do dochodzenia (na zasadach ogólnych ustawy KC) odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych – do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. Opinia będzie wykonana najpóźniej w terminie 14 dni od daty zaistnienia w/w okoliczności.
5.2.28 Egzekwowanie od Wykonawcy robót przekazania Zamawiającemu instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń.
5.2.29 Wykonywanie dokumentacji fotograficznej placu budowy, poszczególnych elementów robót budowlanych, również z czynności odbiorowych i archiwizowanie, za pomocą zdjęć w formie cyfrowej.
5.2.30 Koordynowanie prac inspektorów nadzoru oraz pozostałych osób wchodzących w skład personelu Inspektora nadzoru.
5.2.31 Zgłaszanie projektantowi/Wykonawcy robót uwag Zamawiającego i dokonywanie z nimi stosownych uzgodnień lub wyjaśnień.
5.2.32 Udział w szacunku i wycenie szkód powstałych przy realizacji zadania Inwestycyjnego.
5.2.33 Pomoc i obecność podczas końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego.
5.2.34 Kontrola Wykonawcy robót w zakresie bieżącego utrzymania czystości dróg dojazdowych oraz terenu przyległego do placu budowy.
5.2.35 Wstrzymanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
5.2.36 Przygotowanie materiałów koniecznych do dokonania odbioru końcowego, w szczególności:
a) Potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu do odbioru końcowego.
b) Kontrola w zakresie kompletności dokumentacji powykonawczej.
c) Kontrola w zakresie skompletowania dokumentacji wyposażenia i urządzeń (karty gwarancyjne, instrukcje itd.).
d) Koordynacja odbiorów specjalistycznych, w tym m.in.: Państwowej Straży Pożarnej i innych wymaganych przepisami lub przez dostawców mediów.
5.2.37 Udział w odbiorze końcowym.
5.3 Po zakończeniu robót budowlanych do obowiązku Inspektora nadzoru inwestorskiego będzie należało:
5.3.1 Finalizacja zadań wynikających z zakończenia budowy, w tym współpraca w procesie uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie.
5.3.2 Dokonywanie nadzoru nad robotami związanymi z usuwaniem wad i usterek.
5.3.3 Odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad i usterek.
Współpraca z Zamawiającym dotycząca negocjacji w sprawie roszczeń i sporów. W razie sporu z Generalnym Wykonawcą inwestycji kompletowanie dokumentacji będącej w posiadaniu Inspektora Nadzoru i doręczenia jej Zamawiającemu oraz współuczestnictwo na wniosek Zamawiającego w dochodzeniu od Generalnego Wykonawcy inwestycji roszczeń dotyczących rękojmi za wady.
5.3.4 Udział w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych, współpraca z Zamawiającym w zakresie egzekwowania od Generalnego Wykonawcy inwestycji terminowego usunięcia potwierdzonych wad, zgodnie z zapisami umowy zawartej pomiędzy Stowarzyszeniem Kaczawskim, a Wykonawcą.
6. Planowane przedsięwzięcie obejmować będzie adaptację budynku mieszkalnego w Dobkowie nr 66 na Centrum Edukacji Ekologicznej i jego przystosowanie do pobytu w obiekcie osób, które korzystać będą z oferowanych przez centrum usług. Obiekt wymaga kompleksowej modernizacji poprzez wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, docieplenie dachu i wymianę pokrycia dachowego, doprowadzenie instalacji wodno – kanalizacyjnej, wymianę instalacji elektrycznej, wykonanie instalacji monitoringowej, alarmowej, zagospodarowanie otoczenia wokół budynku wraz z wymianą ogrodzenia.
7. Szacunkowa wartość zamówienia – 43.500,00 zł netto, co stanowi 10.821,97 euro – zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów.
8. Opis obliczania ceny – Oferent przedstawi w ofercie cenę całkowitą brutto obejmującą całość przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie. Cena ofertowa musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania, w tym podatek VAT w ustawowej wysokości, a także inne koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. Cena oferty ma być wyrażona w PLN zgodnie z polskim systemem płatniczym, z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku. Cena ofertowa powinna obejmować koszty nadzoru we wszystkich branżach łącznie, bez podziału na poszczególne branże.
9. Termin i miejsce wykonania zamówienia: do dnia 15 lipca 2014 roku, a w przypadku ewentualnej zmiany terminu realizacji prac budowlanych – do dnia ich zakończenia. Termin nie dotyczy udziału w przeglądach i odbiorach gwarancyjnych oraz związanym z tym usunięciem wad i usterek.
Miejsce: Powiat Złotoryjski, Gmina Świerzawa, Dobków nr 66.
10. Rodzaje i opis kryteriów, którymi Zleceniodawca będzie się kierował przy wyborze oferty: cena-100 % za całość usługi.
11. Określenie miejsca, sposobu i terminu składania ofert:
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej. Oferta musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela(i) Wykonawcy.
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 11 grudnia 2012 r. do godz. 15.00 w siedzibie Stowarzyszenia Kaczawskiego w Mściwojowie, 59-407 Mściwojów 45a. Decyduje data wpływu do siedziby zamawiającego. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone bez otwierania.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej nieprzejrzystej kopercie (opakowaniu) z znaczeniem: „Inspektor Nadzoru Inwestorskiego – Sudecka Zagroda Edukacyjna w Dobkowie”. Na kopercie należy podać również nazwę i adres Wykonawcy oraz opatrzyć ją pieczęcią Wykonawcy.
12. Każdy Wykonawca może przedstawić tylko jedną ofertę.
13. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
14. Opis warunków udziału w postępowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są uprawnieni do wykonywania działalności będącej przedmiotem zamówienia. Dokumenty, jakie mają dostarczyć Wykonawcy to:
1) Wypełniony formularz ofertowy – załącznik nr 1.
2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnego do wykonania zamówienia,
a także zakresu wykonywanych przez nich czynności – zgodnie z załącznikiem nr 2.
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku złożenia kserokopii należy potwierdzić je za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy).
4) Potwierdzenia posiadania wiedzy i doświadczenia w realizacji tego typu zadań.
W celu potwierdzenia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, oferent oświadcza, że jako Wykonawca (lub podwykonawca) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 usługi polegające na wykonywaniu nadzoru inwestorskiego przy budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie obiektu budowlanego – zgodnie z załącznikiem nr 3.
15. Zamawiający dopuszcza możliwość korzystania z podwykonawcy, jednak za jakość i terminowość wykonywanych prac, odpowiadać w pełni i wyłącznie będzie główny wykonawca.
16. Zmiana terminu realizacji niniejszego zadania, jak również zmiana zakresu prac budowlanych czy wzrost wartości prac projektowych oraz robót budowlanych, nie może stanowić podstawy zwiększenia wynagrodzenia dla wykonawcy.
17. Osoby uprawnione do kontaktowania się z Wykonawcami.
Krzysztof Kowalczyk tel. 694867747 lub Beata Castaneda Trujillo tel. 607854311
18.Zamówienie zostanie przeprowadzone zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz zgodnie z wytycznymi programowymi Instytucji Zarządzającej RPO WD w zakresie ogólnych zasad udzielania zamówień i wyboru wykonawców w transakcjach nie objętych przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych w projektach realizowanych w ramach Priorytetów 1-9 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
19.Zamawiający informuje, że w przypadku, gdy w określonym terminie nie wpłynie żadna oferta lub wpłyną mniej niż 2 ważne oferty, zamawiający unieważnia to postępowanie i przeprowadza ponowne.
20. Zamówienie zostało upublicznione poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego oraz poprzez jego zamieszczenie na stronie internetowej Zamawiającego.
Załączniki: